Rindu sekolah.

Salam. Hai.
Sebenarnya aku taktau nak mula content ni dengan  apa. Okay kejap!
Bismillahirrahmanirrahim..
Tengok tajuk pun dah sekolah takkan nakcerita pasal bengkel kereta depan mini market tu kan :P. Well tiba-tiba rasa macam nak buat entri pasal sekolah pulak sebabnya tadi masa dok termemung saja2 sambil2 duk berangan tu, tetiba tingat pasal zaman sekolah. Pfttt. Alang2 meh la aku cite masa aku form 1 sampai form5.

Form 1.
Masa tu. mula-mula nak onn dekat Bakti.  Budak baru nak up katekan. Huhu. Mula2 dapat tau kena p sekolah tu, aku tolak mentah-mentah. Yela dah aku dengar macam2 pasal sekolah tu yang pelik-pelik. Terutama kes bebudak jahat, ponteng buli apa bagai. Eii. Taknak! Tapi aku boleh buat ape je. Kan kan kan. Kalau ayah aku kata A, ko jangan nak ubah tetibe jadi C ke H ke. Mintak kaki la ko. Tapi sebenarnya takde la teruk mana sekolah ni. Okey je pun. Alah ngegade je ko ni. :D 
Pastu aku ingat lagi masa orientasi. Duduk kat dewan. Minggu orientasi minggu paling tak  best bagi aku. Duduk, dengar cikgu bebel potpet atas stage sampai naik lentok badan aku. Kuikui.. ngantuk weh, mana boleh tahan. Form 1 aku duduk kelas Gardenia. (Nama pun daa macam nama roti.) Kelas ketiga daripada 7 ke 6 kelas tak silap.  Masa ni takikut abjad depan lagi hoho. Kalau ikot abjad depan aku kelas last lah kirenye. Amboi. So takde laa bodo mana aku rasa. Boleh la takat2 nak idup. Kan. tapi masa form 1 antara zaman aku paling bengap jugaklah. Sebabnya aku ni malas kalah timun laut. Huu, kawan baik? Takde sumpah takde. Aku kawan je ngan semua. Masa ni tak kenal erti persahabatan lagi kot. Keja nak enjoy je.

Form 2.

Time ni baru dok nampak aku macam interest siket nak belajar. Subjek paling suka masa form 2 ialah agama. HAHA. Selalu jugak aku dapat highest mark dalam subjek ni kuikui... Kelakar je bunyik. Eh tapi betul lah taktipu tau. Haha. Masa ni dah start rating nak dapat top 10 dalam kelas. Kalau masa form 1 dulu aku asyik main dengan number belas2 je. 18,19. Dua tu je kedudukan lam kelas aku. Ahaha. Bangang je kan? Pastu masa form 2 ni aku dah start dapat tempat ke 9. Jadi lah dpd belas2. Masa tu lah aku pikir haha. Kawan baik? Still macam tu jugak, aku banyak kawan ngan cina hindu sebelum ni. Tah. Sebab aku suka. Pstu bila nak akhir tahun cemtu baru aku start nak dekati sorang awek ni, ahha. Aku tengok dia ni pendiam aje. Aku pon rase la nak kenai2 ngan dia. Bila dah kenal banyak pulak chemistry tercipta antara kitarang. So, apelagi dia pon takbyk kawan. Dgn dia lah aku jadikan kawan baik aku sampai la sekarang haha. Alhamdulillah taksalah pilih :P


Form 3.
Time ni aku da start pulun. Classmate so far okay. Cuma aku ingat lagi kawan aku ni nama dia tiyah. Haha. Dia suka buat lawak bodoh dalam kelas D tu. Oh ya masa form 2 n 3 kelas G dah bertukar jadi D haha. Sekian. Pastu kan dia ni menceriakan kelass kitarang. Dia ni pelik gak aku, tak takut ke cikgu kat depan tu? Tapi kadang2 cikgu pon tergelak sekali lah kahkahkah. Nampak sgt taktahan gn perangai dia. Kui kui kui.. oh ya start zaman form3 aku ade la beberpa cikgu pengawas lamar aku jadik pengawas untuk taun depan. Tapi time tu aku tolak. Sebab aku nak shahira ( kawan baik aku) ada sekali. Yelah kitarang baru je nak kawan. Tak best! Tahla fikiran aku time tu macam bangang je. Kolot pon ade. Tapi dalam erti kata lain aku takready lagi kot nak pikul tanggungjawab. Aku nak enjoy gak weh. Haha.

Form 4.

Boleh dikatekan zaman kegemilangan aku jugak kot. Lol. Hahahahaa. Sebab prestasi aku makin naik gak la form 4. Aku pulun mati-mati. Tapi form 4 jugak adalah zaman kejatuhan aku. Bukan jatuh dalam bab pelajaran, tapi fitnah yang bertaburan atas diri aku buatkan hampir satu kolah gakla aku kena canang oleh sorang pompuan yang bagi aku agak meroyan jugak la dia ni. Buktinya? Bukan aku aje pernah ada kes ngan dia. Ramai lagilah. Tapi takpe, sebab kan tu jugak lah aku bangkit. Memang zaman ni aku tepis habis2. Cinta monyet? Ada. Pun jadi time form 4 ni. Senang cita boleh kata form 4 ni zaman aku nak kenal erti hidup la. Masa ni sekali lagi aku dilamar tok jadik pengawas sekolah. Hurm. Aku rasa aku dah ready. So aku terima aje lah. Kata orang rezeki ko jangan la dok tolak. Kang takmasuk terus kang rezeki tu. :P Ha lagi satu, form 4 gak aku kenal sapa saingan aku. Fikri. Kahkah. Hai beb sory gua mention sini nama lu. Tak marah kan? Dia ni asal kelas budak KAA. Nak lawan aku yg takat kelas D aje ni. Puii. Memang la aku dapat no 2 aje. Pernah la sekali aku sapu no satu. Tapi susah la senang cita. Dia ni bukan saja saingan tapi jugak merangkap musuh, kawan bergaduh, semuanya lah. Tapi bila pikir balik suwit gak aku ngan dia dulu. Bajet2 gaduh hari2. Dia panggil aku doraemon aku panggil dia drakula. Eh? Lantak akulah! Tapi best. Aku tak nafikan la even gadoh tapi actually gurau je. Gurau manje kot. (Puiih) gurau kasar la woi. Tapi kitarang still je perlukan each other. Aku lah banyak kena mintak bantuan dia. Dah nama pun saingan. Kadang dia lebih hat tu aku lebih hat ni. Korang pikir sendri lah ye. Malas nak terang. Haa habih zaman form 4.


Form 5.
Zaman paling killer dan rare. Macam2 jadik masa form 5. Tempias2 masa kena bash masa form 4 dulu pun masih berbaki lagi. Pastu time ni adela aku ngan sorang budak ni, jadi drama sikit. Well, cinta monyet. Tapi monyet2 pun still ade hati dan perasaan kan. Sakitnya tu masih berbisa malah sampai sekarang. So, zaman aku nak betul2 bangun zaman ni la. Apa tak nye dah la nak SPM. Gila kau? Hari2 kena tahan perasaan ni. Sabar je. Apa aku buat? Buat tak heran dengan sekeliling. Aku buat keja aku je. Study..study study..Apa orang kata aku buat pekak telinga aje. alhamdulillah now aku dapat apa aku nak. Result SPM yang boleh tahan. Walaupun PMR aku 2a aje. Yg kononnya time tu aku kata ada kesedaran nak belajar tu. 2a je alih2. Mungkin cara study kot takberkesan. Tapi aku dah buktikan untuk SPM. Aku jugak mampu nak raih apa yang sepatutnya aku nak capai. Tapi paling sadis gak zamn form 5 ni. Yelah lepas ni masing2 bawak haluan masing2 lah yedok. Tapi masa tu rasa taksabar sangat nak abis kolah. HAa sekarang? Nyesal pun ade. Seriously aku rindu nak bersaing dengan drakula tu. Pastu aku rindu time aku nangis sebab takdapat A+ dalam karangan BM masa ujian pertengahan. Ko hader? Memang pelik sikit aku ni. Kalau aku rasa aku takleh buat aku nangis. Hmm. Patu rindu la time struggle masa spm ni. Rindu sgt.



OPSSS!! MAYBE =P HUHU


Senang cerita, aku rindu semua bnda yang pernah jadik dlam life aku. Macam2 jugaklah yang aku belajar. Salah satunya ialah aku tahu tak semestinya orang tu belajar tinggi dapat jadi peguam ke cikgu ke lecturer ke means dia dah pandai everything. Kadang otak dia ni lagi biul dari orang yang cuma ada sijil SPM. Sebab apa? Sebab dorang rasa dorang dah pandai. See? Aku takde niat lah nak kutuk org pepandai n belajar tetinggi tu. Sebab aku sendiri tengah dok sambung study. Tak semua. Certain. Just, nak remind diri sendiri and orang kat luar sana. Okay? Aku rase sampai sini dah kot entri aku. Well sekali lagi aku cakap. Aku memang rindu tahap gaban dekat sekolah.


Terima kasih sebab sudi baca. Jangan lupa baca entry lain?

1 comment:

  1. well sorry to say. I don't miss school at all. haha maybe belum tiba masanya nak rindu. mungkin la

    ReplyDelete

TAKE MY BANNER :)

KEEP IN TOUCH
 
Blog design by Fatin Hazwani. Copyright Peningpenings