Rapuh

Kejutan itu
amat tidak disangka,
Aku,
Tidak pernah terlintas mahupun terfikir,
Mengapa?
Disaat bangunnya sang merpati
Gugurnya gagak berlari
Untuk kesekian kalinya
Aku tersepit lagi
Tersepit dengan perasaan yang sudah lapuk
Terhimpit dek rasa sebak
Apa namanya itu
Hati ini buat kesekian kalinya diuji
Mungkin mulut bicara tidak
tetapi hati sekalipun tidak menafi
Apa yang terjadi antara kami
Allah,
Aku mohon kudrat serta semangat dariMu
Biar aku terus gagah
Agar dapat aku juangkan
Segala benda yang tersirat
Penuh dengan onak
berselirat bagai urat belikat
Biar rahsia ini
Terjaga rapi
Dan kalau boleh
Tersimpul rapi ditengah2nya
Biar tiada siapa yang tahu
Semoga sang hati
Lebih kuat dari besi
Lebih tajam dari duri
Menepis segala badai
In sha allah
Aku yakin,
Suatu hari nanti.

-coretanHati-/penings'pena/7.31p.m


Terima kasih sebab sudi baca. Jangan lupa baca entry lain?

No comments:

Post a Comment

TAKE MY BANNER :)

KEEP IN TOUCH
 
Blog design by Fatin Hazwani. Copyright Peningpenings