A simple things i wish

Holla darling.

Lama rasanya tak menyemak dalam blog kan? Actually lama dah rasa nak update, cuma ntah. Pabila malas menguasai diri. Yang tinggal hanya niat dihati...

If tengok pada title, korang agak2 mende cerita yang aku nak taruk sini?
Haaa. ANy idea?

*krik2
Haha. No idea? Okayla. Actually bila bercerita berkenaan dengan hati ni...tak semua boleh dirungkai..

Maksud?

Well., bila kau dah rasa fobia untuk mendekati mana2 lelaki dlm life kau, tiba2 ada pari2 jantan mai nak masuk line..

**************
Pfttttttt

Hahahahhaah. PElik benor cerito ambo. KAHKAHKAH. Yelah korang bayang sendirik lah, hmm. Hmmm.

Bagaimana dengan penerimaan hati?

Entah...

Rasa sayang mula bertapak dalam hati, tipulah kalau takda langsung. Kan? Tapi, rasa sayang dan cinta itu tetap dikawal rapi.

Ketat.

Seolah2 mencabar sangat2. Ya, memang mencabar pun...tak semua dapat rasa apa yg aku rasa lol.
Mungkin ramai pernah patah hati, putus cinta, kena tipu, kena itu kena ini.

Tapi beb, story aku ni takde sape pun
akn paham. Sebab tu sampai sekarang aku masih berdiam diri. Nobody knows. Sampai lah ke tahap sekarang. When ada orang yang cuba nak masuk dalam ruang hati ni... hmm, ntah. Maaf dear awak!

Capital N.
So sorry. Kalau kau rasa aku nak mainkan kau,

Exactly kau betul. Tapi tu mula2 beb. Sebelum aku kenal kau dengan lebih dekat. Tambah2 kau pernah berkawan dengan kawan aku. Benda ni sulit beb, tuhan je tahu. Tapi beb kalau lah kau bace bnde ni..aku nak mintak maaf banyak sebab mungkin kau terasa dimainkan.

TAPi serius.. aku dah mula serius dalam menjalinkan hubungan. Cuma, aku tetap kawal. Tapi, satu yang aku suka pasal kau. Kau nampak mcm tak 24jam dengan fon kau. Sebab tu aku still tahan beb. Maaf guys. But aku bukan yang jenis 24 hours nak berkepit dengan handphone semata2 nak msj cinta hati. No bukan aku. N..apa yang aku nampak.

Alhamdulillah.. kau nampak okay je dengan cara aku, aku? Lagi la okay. Tah kadang2 aku rasa cam. Tah aku takde kawan serius ngan sapa2. *tpi tu sekadar nak sedapkan hati je.*
Hati tak boleh menipu sayang.

Satu je yang aku mintak, kalau kau betul, serius dengan aku. Aku nak tengok sejauh mana kata2 kau nak ambik aku jadi yang sah dalam life kau. Tu je aku nak tengok. Takberharap lebih..
Sekadar mengingati kata2 kau tu je..
One more thing yang buatkan aku still layan kau is kau berani

Berani apa?
Kau berani cakap nak kahwin dengan aku. Nak amik aku jadi yang sah dalam life kau. Erm, itu la aku tabik. Kau suruh aku tunggu kau. Hah!

Stop!

Korang fikir apa sepanjang baca entry ni? Haa mesti ingat capital N tu marka aku kan?

Alah, sorry guys. You're totally wrong! Tak ada konsep bercinta sebelum berkahwin dah dalam life aku. Kami tak bercinta pun.

Tak declare apa2 pun, tapi tah. Berkawan...

Sejauh mana title berkawan tu dapat bertakhta dalam hati ni,? Sampai lah tuhan kata dia jodoh aku.

Haa stop. Itu je
Ya Allah..tah kenapa aku cerita kat sini. Benda ni sebenarnya dah lama. Baru sekarang aku rasa nak bercerita. Cuma satu point yang nak sangat aku sampaikan kat sini ialah...

"If you're not in love with me, please stop making me think you are"

I hope you faham lah. Sebab aku sendiri taktau apa status antara kau dan aku. Tak apalah, biar takdir yang menentukan. Biar Allah yang tentukan kelak. Aku ikut ja flow yang dia aturkan. Kepada hati, kekalkan begini. Jangan terlalu cinta. JANGan terlalu sayang. Ingatlah, dia bukan siapa2 selagi belum akad. Takguna kalau kau nak lebih2 sayangkan dia. Yang penting berdoalah agar Allah s.w.t jagakan dia. Semoga dipermudahkan segalanya.


Terima kasih sebab sudi baca. Jangan lupa baca entry lain?

No comments:

Post a Comment

TAKE MY BANNER :)

KEEP IN TOUCH
 
Blog design by Fatin Hazwani. Copyright Peningpenings